اخبار دریاچه چیتگر

  • ۰
  • ۰

قدرالسهم چیست؟

قدرالسهم

قدرالسهم چیست‌؟ یکی از عباراتی است که اگر با مشاورین املاک برخورد داشته باشید و یا این که به تازگی قصد خرید ملک را داشته باشید به گوش شما خواهد خورد و البته که بسیار نیز مهم است. در واقع به سهم هر واحد از زمینی که آپارتمان روی آن بنا شده است، گفته می‌شود.

قدرالسهم چیست‌؟ محاسبه قدرالسهم ساختمان

مثلا شما زمینی را در نظر بگیرید که متراژ آن 1000 متر است و آپارتمانی روی آن بنا شده است که قطعا متراژ کل آن کم تر از این زمین است.

وقتی قصد ساخت ملکی جدید روی این زمین داشته باشید و ساختمان قلبی را خراب کنید، قدرالسهم کاملا مشخص خواهد شد. هر چه قدرالسهم بیشتر باشد ملک شما ارزش بیشتری پیدا می کند، پس در انتخاب آپارتمان با قدرالسهم بیشتر دقت ویژه و کافی راداشته باشید.

اگر قصد محاسبه آن را دارید از فرمول زیر استفاده کنید.

قدرالسهم زمین = تعداد کل واحدهای آپارتمانی ÷ متراژ کل ساختمان

پیست یخ ایران مال

این مطلب را از دست ندهید!

قدرالسهم چیست‌؟ محاسبه قدرالسهم ساختمان

محاسبه قدرالسهم ساختمان

در ادامه باید عرض کنیم که اگر صاحب پارکینگ و انباری هستید و می خواهید بدانید تاثیری روی کل قدر‌السهم دارد یا خیر، باید بگوییم که بله این اتفاق رخ می دهد. در واقع زمانی این مسئله حقیقت پیدا خواهد کرد که روی سند شما نیز متراژ پارکینگ محاسبه شده باشد.

البته که میزان متراژ بخش های غیرمسکونی املاک به صورت ویژه ای پایین تر از بخش مسکونی است و این قانون در مورد واحد های آپارتمانی مسکونی بیشتر صدق می کند، پس در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید و بر این اساس قیمت گذاری را انجام دهید.

هر چه میزان متراژ یک زمین آپارتمان بیشتر بوده و تعداد طبقات و در نتیجه تعداد واحد ها کم تر باشد قدرالسهم نیز به همین میزان افزایش خواهد یافت. البته که در مورد املاک دارای مسائل قانونی، دادگستری در مورد آن تصمیم می گیرد.

  • ۹۸/۰۶/۰۹
  • علی لطفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی